02 december, 2013

Nio av nio


Jag instämmer med alla andra talare gällandes den här matchen i Gnesta. Nyköpings Hockey gör inte någon kanonmatch med det var faktiskt inte att vänta heller. Men den stentuffa fredagsmatchen i bagaget och med en båtresa och direkt till isträning på lördagen så var det en hel del trötta ben och skallar hos gästerna. Något som märktes framförallt i första perioden men även i nästan hela andra också. I tredje var det egentligen bara ett lag på isen och NH dominerade totalt. Gnestaspelarna var riktigt trötta från första till sista bytet och den nyspolade isen låg blank runt Marcus Dahlbom perioden igenom.

 

Båda lagen gick på tre femmor men det märkes bara på hemmalaget att det tog på krafterna. Kedjan  med  Bjuhr, Enlund och Löf hade lekstuga långa stunder i anfallszonen och på de benen syntes ingen trötthet. Hade inte Jocke Eriksson i Gnestas kasse storspelat så hade det nog rasslat ett par gånger till i nätet, minst! Dahlbom var verkligen inte dålig han heller måste tilläggas, för som ofta när man möter lag som förlitar sig på spelvändningar som sitt främsta vapen så får man lätt ganska klara lägen och så även igår. Men när Snäll missade sitt friläge i slutet på matchen insåg alla var poängen skulle hamna. Game over!

 

Sargerna och plexit i Gnesta ishall håller ingen hög standard om den ens håller någon standard överhuvudtaget. Kunde inte hålla räkningen på hur många felstudsar och klubbor som fastnade i sargen. Det var mitt första besök i hallen som åskådare och jag var långt ifrån ensam där, de flesta på plats hade svarta, vita och röda halsdukar tyckte jag mig kunna se, och även en liten klack som hördes bra. Mer sånt tack!

 

***********

Jag erkänner att jag har gjort fel. Vill bara påpeka detta för er som läser här inne. Jag spelade en fyrling igår som jag glömde publicera på bloggen. Eller jag hann helt enkelt inte med det om jag ska vara helt ärlig. Den sket sig på bred front så det är bara att ta nya tag. 4600 finns i kassan och spelet jag inte borde publicera ser/såg ut så här…… Ridå ner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.