11 december, 2013

Ett onsdagsinlägg


Onsdag utan hockey förutom att Visby/Roma och Gnesta möts i den där uppskjutna matchen från i fredags. Nej så är det ju inte men NH spelar ju på fredag då det vankas full omgång i div1D och samtidigt kommer ju serien att avslutas. En härlig streckstrid mellan Wings och Vallentuna som kommer bli nästan lika intressant som matchen som skall spelas i Stora Hallen, men bara nästan. Personligen tror jag att Wings håller undan.
Vilka lag som gör oss sällskap i allettan från C-serien blir klart i kväll, det håller vi ett öga på inför kommande allettan-matcher. Enköping eller Tierp? Jag tror på ESK.

Det vankas julbord på Vippen och med det även lite dryck som hör julbordet till. Det ser jag verkligen fram emot även om lördagen kan bli lite tuffare än vanligt. Tror att det kommer vara ganska trångt uppe på vippen eftersom det var många som hade bokat julbordet redan för tre veckor sedan, sen hoppas jag verkligen att publiken kommer ner och tackar laget för den här grundserien som tillslut avslutades (i alla fall fram tills omg 26) på ett härligt sätt. Det är laget verkligen värda efter 27 omgångars hårt slit. 408 personer var det på plats senast och det är ju självklart KATASTROF, speciellt med tanke på att NH inte var helt klara för allettan inför den matchen.  Hoppas på bättre uppslutning när det vankas fredagsmatch och allt……

**********

Det har opererats i början på veckan. Markus Berg har tillslut fått sin operation avklarad och det verkar som att allt gick enligt planerna. En tuff och jobbig tid lär vänta för den populäre kämpen, men även en utmaning som förhoppningsvis är värd mödan nästa säsong när i alla fall jag hoppas få återse Berg på hockeyplanen igen, där han hör hemma alltså.

Johan Eriksson gjorde i dag ett betydligt mindre ingrepp än vad Berg gjorde, men ack så nödvändig. En titthålsoperation blev det och Johan skriver så här på twitter:

 
Hoppas på ett snabbt tillfrisknande för Johan och har vi tur ses vi redan till allettan.

Många har undrat över Max Qvarnström och efter lite forskning i ämnet så blir jag själv tveksam till om vi kommer få se honom dra på sig matchtröjan mer den här säsongen. Inget är hugget i sten där men vad jag hört så är han långt ifrån spelduglig med sina knäproblem och det verkar som att ingen egentligen vet vad som händer.

Kim Ericson kan enligt uppgift vara nära en comeback, kanske till och med mot Nacka på fredag om allt vill sig väl. Men det låter jag vara osagt.

Resten är väl med och kör tror jag, och det är inte den lätta träningsperioden för laget nu. Har hört att A-laget inte behöver köpa in nya puckar innan jul, för de lär inte gå så många på en träning om ni förstår vad jag menar. Det kommer förhoppningsvis ge resultat senare under säsongen :-)

**********

Att förvalta en 1000-lapp


En chanstrippel blev det. Den ser ut så här:

1 kommentar:

  1. Skulle inte sakna Max en sekund om han inte kommer tillbaka. Vore jag sportchef skulle jag sparka honom och erkänna att det var en misslyckad värvning. Ersätt honom med Grönqvist nu! /Räkan

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.