09 oktober, 2013

Bingo!

Tvåsiffrigt mot Nacka. Och det var i underkant. Stor underkant. Hade utdelningen varit mer normal hade 15 inte räckt till, för Nackas målvakt var överlägset den bästa spelaren i bortalaget denna afton. Kul att få se Nyköping spela ut och ge den kräsna publiken lite underhållning, några av målen var riktiga delikatesser. Nu ska jag vara ärlig och säga att motståndet inte var det bästa men det förtar inte hemmalagets prestation. Absolut inte!

10-1 är stora siffror och om sanningen ska fram ser jag fram emot att man gör om serien till nästa säsong. Det behövs!

Bjuhr hade i kväll 2+2, Palmberg hade 0+4 och Bröms 1+3. Axbom stod för två vackra mål och Lindholm hade 0+3 om jag räknat rätt.

Se alla målen från matchen på NH-TV

**********

Skrev jag föresten att ni skulle ta rygg på mitt spel? Hur som helst så satt spelet klockrent och det innebär att 1361:- finns i kassan nu. Ka-ching!

**********

Övriga resultat:

Gnesta – IFK Tumba 2-3
Har inte sett något av lagen spela ännu men jag hade hoppats på hemmaseger. Nu innebär resultatet att Gnesta halkar ner till nästjumbo i tabellen efter första rundan. Hoppas på bättring. 178 personer på läktaren är långt ifrån tabellen.

Vallentuna – Hammarby 4-3 OT
Svängig match där VT vinner efter OT. Jämnt på alla fronter i matchen och publiksiffran 432 är riktigt bra. VT fortsätter att utmana topp 4.

Väsby – Wings 2-5
Wings upp i tabelltopp, dock med en match mer spelad än Huddinge som på fredag möter V/R ute på ön. Jag blir mer och mer imponerad av Wings som ser ut att vara stabiliteten personifierad inledningsvis. Lindlöf fortsätter att producera och i kväll blev det 2+1 för Joni. 327 personer såg derbyt som blev hyffsat snällt sett till utvisningsminuterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.