02 augusti, 2013

Oväntad sista pusselbit


Det blev en spelare som redan var upptagen, av Enköping i det här fallet. Med andra ord Inte lätt att hitta Mathias Löf på free agent listan eftersom han redan var bortplockad. Vi skyller på det. Löf är en spelare som jag inte har jätte bra koll på men är trots allt en spelare som man fått se två gånger per säsong i allettan de senaste säsongerna, och han är definitivt en spelare som borde passa som handen i handsken för team Mälberg. Jag hade Löf på min önskelista inför förra säsongen. Jag måste erkänna att jag var aningen orolig att sportgruppen skulle stirra sig blinda på att hitta en högerskytt och kanske ha fokus för mycket på just den egenskapen. Men här har man hittat en snabb och rivig ytterforward med vilja att ta sig uppåt i karriären. En spelare som är träningsvillig och jobbar hårt i alla delar av rinken. Att han producerat 119 poäng på de senaste tre säsongerna vittnar ju om att det finns både spel och målsinne. En bra värvning helt enkelt. Vem minns inte Löfs hattrick mot NH i fösta mötet på bortaplan förra säsongen? Lokalsporten.se bjuder här på målen och på en liten intervju med Löf efter förra säsongens bortamöte med Enköping.


 


Några artiklar att läsa om övergången:

UNT
Dragskott

**********


Nu när vi har truppen som går på is nästa vecka klar kan man ju börja roa sig med att försöka få ihop formationerna. Som vanligt en tuff utmaning för coachen men för oss åskådare är det en rolig uppgift och förslagen brukar vara ungefär lika många som antalet personer som deltar. Och som vanligt så har Nyköping ett par centrar för mycket i truppen och således blir det första problemet, vem ska bort? Eller rättare sagt vilka centrar skall spela center och vilka skall flytta ut på en kant?

Niklas Bröms - självskriven center. Över 62% vunna tekningar
Christopher Lindholm - Har spelat på båda positionerna men vill helst spela center. 50%
Niclas Lehmann - Trivs bäst som center och borde enligt mig spela som just det. 42%
Kim Ericson - Känslan säger att han spelade lika mycket center som ytterforward. 41%
Adam Thim - Spelade mest på en kant förra säsongen och gjorde det bra. 58% (endast 12 tekningar)
Viktor Sallhag - Spelade mest center men även lite på kanten. 75% (endast 16 tekningar)

Jag hade valt att spela Bröms, Crippa, Lehmann och Sallhag som centrar.

/Slut på semestern

9 kommentarer:

  1. Jag vet att videon inte funkar ännu men hoppas att problemet löser sig snart. Ni kan alltid gå in på lokalsporten.se och leta upp klippet om ni inte orkar vänta :-)

    SvaraRadera
  2. I min värld är Bröms förstecenter och Lehman center i andra. = Odiskutabelt! Trots att Chrippa helst spelar center hade jag satt honom på sidan i andra linan. I tredje hade jag kört med Kim och i sista får Sallhag chansen.
    Många kanske tar sig för pannan men jag tror stenhårt på detta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller helt med Markus!! Crippa är bättre som forward, tycker inte han tar det defensiva jobbet så som dom andra gör.
      Hoppas på att även Mälberg ser detta och kör:
      1a Bröms, Löf, Mozart
      2a Lehman, Crippa, Bjuhr
      3e Kim, Enlund, Thim
      4e Sallhag, Qvarnström, Jakobsson

      alt. Ha 1a femman intakt och köra Löf i 2a

      Radera
  3. Jag hoppas på minst en spelare till, helst två. Skadekänsligt var ordet och fjärde känns för tunn.
    Det känns inte helt bra ännu men jag hoppas grabbarna bevisar att jag har fel. Hästen-matchen lär avslöja hur vi håller som trupp.

    SvaraRadera
  4. Några rykten om vart Joni tar vägen??Mitt lag Visby behöver ännu minst en anfallare o en påskrift av Abris, så Joni är intressant.Bör ju finnas pengar också då spetsspelarna skrev på för Montreal istället.Serien ser verkligen ut o bli mer intressant än på länge. Synd bara att Åker tvingades byta:(

    SvaraRadera
  5. NH söker någon till styrelsen, är inte Nicklas eller kanske Gustav två väldigt bra kandidater att fråga? Du Nicklas är ju engagerad och känns seriös, Gustav jobbar med något konsult aktigt och har varit drivande tidigare. Bara en tanke.

    SvaraRadera
  6. Nån som har hört nåt om NH ispremiär denna vecka?

    SvaraRadera
    Svar
    1. På onsdag kl 17. Mer info ligger nu på www.nykopingshockey.se

      Radera
    2. Blir det nån rapport från dig då? Antar att du kommer vara på plats?? Nu börjar allvaret igen :D

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.