22 mars, 2013

En felcitering och något kommer hända i kväll


Pratade tidigare idag med Fredrik Johansson i telefon. Som vanligt ett trevligt samtal som handlade om hans tid här i Nyköping men även lite om hans framtid i Hudiksvall. En jätteproffsig förening med en framtidsvision och en förhoppning att ligga med i toppen av serierna säger han om sin nya arbetsgivare.

Fredrik ville understryka att han verkligen trivts här i Nyköping med allt från spelare och ledare till supporters och media och allt man kan tänka sig.

Fredrik säger så här när jag frågar om strulet som blev på slutet:

- ”Jag har alltid gjort andra saker än att träna ett A-lag inte bara i Nyköpings Hockey och jag har definitivt inget emot det. Jag har till exempel hjälpt ungdomslagen och jag har gjort matchprogram och så vidare, men problemet med två tjänster är att när ena tjänsten tar mer tid än den andra så blir den andra lidande. I det här fallet när vi gick till allettan så tog A-laget mer tid med längre resor och så vidare och det kanske påverkade min andra tjänst. Det blev en hel del gnäll från styrelsen något som jag verkligen tyckte var onödigt. Det var det här jag menade när tidningen (Södermanlands nyheter) skrev att det skulle bli skönt att slippa bjäfset.”

Fredrik erkänner att han i dagsläget kanske inte är den bästa ambassadören för NH men understryker att han trivts väldigt bra i Nyköping förutom de sista 3-4 veckorna i föreningen. I min värld känns väldigt onödigt att skiljas som ovänner på det här sättet, man har ju trots allt gjort en gemensam resa där alla varit inne på att nå samma mål. Men som Johansson sa till mig, nu är det bara att gå vidare.

**********

Till något helt annat. Jag ber samtliga som är nyfikna på Nyköpings Hockeys silly season att hålla koll på lokalsporten.se under kvällen. Det kommer hända saker, så mycket kan jag avslöja. Nu kan det visserligen hända mer under kvällen så håll koll på nykopingshockey.se också. Det är två heta tips till er som sitter och väntar på att fotbollsmatchen skall börja.

**********

På söndag avgörs Gnestas öde om det skall bli div1 spel eller inte. Segraren mellan Gnesta och Valbo får div1 status nästa säsong. Vilken härlig match för det unga Gnesta som väntar. Jag antar att sn.se kommer att livebevaka matchen men mitt råd är att ta sig till Gnesta för att få se matchen på plats.

Klart är i alla fall att Bajen Fans och Nacka har kvalificerat sig för spel i div1 säsongen 13/14.

8 kommentarer:

  1. Spaak presenteras som tränare!

    SvaraRadera
  2. Nu har jag kollat tusen ggr när ska dom släppa nått då???

    SvaraRadera
  3. Nej jag tror inte att Spaak har kontrakt.

    Enligt lokalsporten.se så trodde de att runt kl 18 skulle det komma. Men det är lite osäkert.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fortfarande inget nu börjar jag bli otålig ^^

      Stod ju i SN att det var en back och en forward på g in utifrån så hoppas på det :D

      Radera
  4. Spaak har inte kontrakt med Vimmerby och har erbjudit sina tjänster till NH som tackade nej.

    SvaraRadera
  5. Trodde man skulle värva hockeyspelare...............

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.