06 januari, 2013

Väckarklocka?


Ja vad säger man efter den här matchen då? Jag är gnällig och tycker att det mesta kan bli enormt mycket bättre. Eller rättare sagt, det mesta brukar vara enormt mycket bättre. Det finns vissa ljusglimtar men samtidigt mycket som inte var bra. En väckarklocka kanske för några spelare.

Jag håller med Peter Fredriksson om att hela tredje linan var bra i kväll. Lehmann framförallt. Crippa ska också ha lite beröm för sitt slit. Men trots att man vinner skotten med klara 37-25 förlorar man med 6-5 och det känns av naturliga skäl inte bra. Man måste även tillägga att Jeppe i målet inte hade en lyckad kväll och med lite stabilare målvaktsspel hade nog en poäng inte varit omöjlig. Jeppe gör dock några fina räddningar som håller NH kvar i matchen i tredje men med en räddningsprocent på 76 är det svårt att vinna några matcher.

Som Johannes Tornberg skriver på twitter:
”Tomburk. I morgon fyller vi på och gasar vidare.”

Det ligger någonting i det. Glöm och gå vidare så länge man lär sig av sina misstag. Det svider att förlora speciellt när man tror att man ska vinna.

**********

Måste passa på att tacka lokalsporten.se för en alldeles lysande genomförd sändning av matchen. Enormt proffsig och med riktigt hög bild och ljud kvalité utklassar man tillexempel de LG Sports sändningar som jag har sett. En klocka i bild så blir det här ännu bättre! Men tyvärr finns det alltid folk som gnäller, så även nu. Det hade tydligen inte gått fram att man skulle behöva betala för att se matchen. Något som inte föll alla i smaken tydligen. 29:- kostade kalaset och det tänker man inte betala. Nacka tillexempel sände ju gratis från sin islada tidigare i höstas. Hmmm… Jag vet inte om jag tänker lägga mer energi än så här på det negativa då det trots allt finns så mycket positivt i det hela.

Men här kommer ett axplock av priser från websändningar som jag känner till.

Vita Hästen 109:-
Björklöven 79:-
Norrstream 79:-
LG Sports 129:-
Hudiksvall 85:-

**********

Att förvalta en 1000-lapp


No Comments L

**********

Övriga matcher


Huddinge – Hudiksvall 4-2 Skotten vanns av Huddinge med hela 50 -22! Effektiviteten svajar i talangfabriken, men det räcker ändå till en säker seger.

Åker – Falun 7-5 En för mig oväntad seger. Blid, Hjort och Hjärpe heter segerorganisatörerna hos Åker. Bra för bruket att studsa tillbaka direkt efter sin mardrömsstart. Falun?

Lindlöven – Visby 1-5 Även det ett väntat resultat. Visby är helt enkelt för tunga för Lindlöven.
**********
Du kan följa mig på twitter:
@NBrunelius

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.