01 januari, 2013

Så här slutar AE Mellan plats 4 & 5


1.
2.
3. Huddinge
4. Lindlöven
---------------------------
5. Hudiksvall
6. Enköping
7. Falun
8. Åker


Plats 4

Lindlöven kniper alltså den fjärde och sista AE platsen från C-serien. Inte så överraskande egentligen då jag anser att Lindlöven har en tillräckligt bra spelartrupp för att kunna ställa till problem för de flesta lagen. Man har ganska många potentiella matchvinnartyper i tex Ottosson, Säfström och Jellvert. Lägg till rutin i spelare som Kristian Flygar och Marcus Jonasén så tror jag att det här laget kommer att överraska många. Men med risk för att verka tjatig så tycker jag att det brister i defensiven även hos Lindlöven. Acke Ringström som vi i Nyköping känner till mycket väl är lagets bästa back rent poängmässigt. Men jag sticker ut hakan och säger att det blir PO för Lindlöven.

Plats 5

Hudiksvall tillsammans med Enköping är de två mest svårtippade lagen i serien. Jag placerar Hudik på den snöpliga femteplatsen med anledning eller ska man säga på grund av att man tappat i spetskvalité jämfört med i fjol. Tänker främst på poängmaskinen Markus Persson, rutinerade backen Danielsson, Johan Dahlberg, och tvillingarna Libäck. Visst har man fått in duktiga spelare i truppen (Palmberg, Seydlitz) men jag tror inte att det räcker till i år. Man borde kanske ha vunnit C-serien men förlorade två raka matcher på slutet av GS vilket innebar en andraplats i tabellen efter Falun.

3 kommentarer:

  1. Orelaterat: Johan erkgärds kickad från Hästen pga av krav från en sponsor (skumt sätt att resonera oavsett vad som ligger bakom). Lär väl hamna i F-serien men om han inte gjort något riktigt omoraliskt så kan det ju vara något för NH om det inte blir något med de andra ryktena om förstärkningar.

    Tydligen brorsan också men där har vi inget intresse med fyra ordinarie backpar.
    /G

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.