20 januari, 2013

Lagt kort ligger


Med två omgångar kvar av första rundan är det fortfarande ruskigt jämnt i tabellen. Det är egentligen bara Huddinge som är på hyffsat säker mark i toppen av tabellen. Huddinge har sex poäng ner till femteplatsen, Nyköping har två. Nu ska ju som bekant Nyköping möta Visby i eftermiddag och Huddinge på onsdag. De två, på förhand kanske tuffaste matcherna i allettan mellan. Tufft läge alltså, och skulle det bli förlust mot Visby i dag så är det inte helt omöjligt att NH ligger femma när man summerar kvällen. Visby har ju två poäng mer än NH inför dagens möte. Kanske dags att byta plats i tabellen?

Jag tror på en tät match där inget av lagen vill bjuda på något. Självklart! Med förra mötet lagen emellan i minnet så är det viktigt att Nyköping håller koll på framförallt Andreas Gröndahl i eftermiddag. Han är helt klart en av seriens bästa forwards, men samtidigt så finns det många matchvinnartyper hos gästerna. Tänker framförallt på Adamsson, Forsberg och Lundberg. Sen är jag rätt säker på att Jocke Hedlund gärna gör en bra match mot NH i dag. Gissar på minst ett mål från honom i dag.

I Nyköpingslägret ser det helt ok ut. Bjuhr gör comeback i dag och om allt går som det ska finns Johan Svensson tillgänglig, men jag är osäker på om han står. Det är lite hysch, hysch om hur laget ser ut inför den här matchen. Adam Thim ska vara tillbaka i träning efter sin penicillinkur.

Hur slutar matchen?


Jag tror som sagt var att det blir tight och definitivt mindre mål än senast när lagen möttes i Rosvalla. 4-2 till Nyköping blir mitt tips. Sista i tom kasse. Matchvinnare i hemmalaget? Byström kanske.

Övriga matcher:


Enköping – Huddinge
Fyran mot ettan i tabellen. Tror att Huddinges fart och nyvunna förmåga att förvalta sina chanser blir för svårt för ESK att stå emot. Men skulle Ola Nilsson göra en kanonmatch kommer det bli jämnt här också. Jag tippar 6-4 till Huddinge. Huddinge saknar Ellerstad i dag. Ett avbräck.

Åker – Lindlöven
Här är det svårtippat värre. Det jag såg av Lindlöven i Rosvalla imponerade på mig. Men senast fick man storstryk av Huddinge. 8-2 blev det och enligt rapporter såg laget slitet ut. Åker däremot tog poäng på Gotland i fredags, något som imponerar på mig. Man verkar kunna vara med och kriga om en topp 4 plats i tabellen. Något som jag aldrig trott efter matchen i Rosvalla den 2:a januari. Då spelade laget bedrövligt i alla zoner. Något som man verkligen jobbat bort. Om jag måste gissa så tror jag att det här slutar med seger för Lindlöven, 6-3 blir det. Men det kan lika gärna vara Åker som vinner med samma siffror. Svårtippat.

Att förvalta en 1000-lapp


Nyköping – Visby 1 Hcp 0-1 (2,50) NH vinner med 4-2 som sagt.
Mjölby – Kumla 2 (1,65) Mjölby är inte bra. Kumla betydligt bättre.

Nu blev det galet här. Råkade tydligen bli två singlar så kan det gå. Lagt kort ligger. 200:- per match och det kan i bästa fall ge 830:- tillbaka. Kvar i kassan efter dagens spel är 200:-   

3 kommentarer:

  1. Sätt tryck på gutarna i egen zon nu och in hårt på kassen. Ta smällarna framför kassen men håll kylan. Ska man vinna en sån hör match måste man grisa in ett par puckar. Inget surra runt i hörnen, många puckar och störning framför Lundell. Om någon ska tvingas ta utvisningar så är det Visby. Där är vinnarkonceptet.

    /G

    SvaraRadera
  2. Håller med dig G. Ser att vi har en herre som dömer i Richard MAgnusson. Kan inte komma ihåg honom. Någon som har koll?

    SvaraRadera
  3. Har aldrig hört talas om....nya bekantskaper på domar-sidan i ettan kan ofta vara lika intressanta som matchen i sig.

    Glömde säga där också att det är viktigt att varje lina har en gubbe som alltid är med på att ta rollen som tredje man hem. Är dock lite orolig för Svensson. Han var grym fram till hjärnskakningen och började få ordning på sina tröga förflyttningar i sidled. Hoppas han är med på grejerna nu.

    /G

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.