18 januari, 2013

Jag tar på mig en del....

Rätt skönt att varva ner med en brasa och ett glas rött så här en fredagkväll. Att det är 14 grader kallt ute gör faktiskt inget när det är 30 grader i vardagsrummet och när swehockey snart börjar uppdateras med lineupper så höjs nog temperaturen ytterligare i vardagsrummet.

Kvällens matcher som bjuds är Visby mot Åker och Falun mot Hudik. En stenklar och en oviss  kanske?

Visby/Roma – Åker
Här tror jag att det blir en hemmaseger. Inte så klar som jag hade trott för en vecka sedan men det ska ändå mycket till om Åker ska stjäla med sig poäng hem till bruket. Samtidigt är det här en match som borde passa Åker eftersom all press ligger hos Visby. Och är Blid och Co på sitt absolut bästa kontingshumör så kan det gå till OT, men då skall även Gröndahl och lagkamraterna på ön inte är 100 % fokuserade. Jag tippar 5-2 till hemmalaget.

Falu IF – Hudiksvall
Det här kommer bli en jämn match mellan Nyköpings två senaste motståndare. Hudiksvall har ju som bekant inlett serien svagt trotts att man spelmässigt varit med i nästan samtliga matcher så han man endast skrapat ihop en ynka poäng. Men jag tror att det kan bli mer i kväll. Trots att man möter Falun som ju tog samtliga poäng mot Nyköping senast, även om det kanske inte speglade matchbilden så vann man med 7-4 mot NH vilket i sig är starkt. Baksmälla i kväll kanske? Offensivt är man nog snäppet bättre än Hudik och när målvaktsspelet stämmer så är man svårslaget. Vilket Nyköping blev varse om i onsdags. Jämnt och förlängning att vänta.

4-4 och seger för Hudik på OT.

Att förvalta en 1000-lapp


Ja jag får nog ta på mig en del av förlusten mot Falun i onsdags. Jag hann helt enkelt inte tippa hemmaseger i matchen. Och som jag tippar hade nog NH mist kvitterat men med största sannorlikhet vunnit med ett par kassar. Jag kommer således inte att hjälpa vare sig Åker eller Visby i kväll. Dock kan antingen Jernstöm eller Adam Seydlitz tacka mig senare i kväll.

Min trippel ser ut som följer:

Falun – Hudik X (4,85)
Grästorp – Tranås 2 (1,50)
Hedemora – Tierp 2 (2,25)

Totalt odds: 16,37 x 100:- Ev utdelning: 1636,87 Kvar i kassan efter dagens spel: 600:-

Jag återkommer med ett litet inlägg senare i kväll. Det har hänt en del saker under dagen som definitivt är värt ett eget inlägg.

På återseende

/Nicke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.