13 december, 2012

Helt klar!


Ja det blev alltså klart i kväll att Johan Eriksson kommer att förstärka Nyköpings Hockey resten av den här säsongen, precis som jag skrev tidigare i morse. En duktig back som säkert kommer att få mycket speltid i framförallt powerplayspelet. Jag har ju hyllat honom i några tidigare inlägg och jag står fast vid att det här är en riktigt bra värvning av Nyköping. Förhoppningsvis kommer Johan att spela i träningsmatchen mot Vimmerby i mellandagarna.

**********

Ett annat ”nyförvärv” kommer redan i morgon att spela för Nyköping. Jens Enlund har ju inte spelat på över ett år och det känns nästan som ett nyförvärv trots att man stött på Jens i Rosvalla under säsongen. Nu ska man inte tro att Jens kommer att gå in och få 20 minuter istid i morgon men oavsett så ska det bli otroligt skoj att få se Jens på isen igen, men det är nog ingenting mot vad han själv tycker.

Trots att matchen inte gäller något för NH så hoppas jag på lite extra publik på läktaren dels för att hylla Enlund som har kämpat så otroligt länge nu för att få komma tillbaka, men också för att hylla laget som faktiskt gjort det grymt under grundserien. Men fredagsmatcher brukar ju inte dra någon storpublik i Nyköping eftersom folk hellre sitter hemma och kolla på let´s dance i stället.

Jag har dålig koll på läget i truppen men de som garanterat saknas i morgon är ju Bröms, Crippa och Norberg. Men det kan absolut hända att någon mer vilar. Här får ni hålla koll på officiella hemsidan under dagen för att få senaste informationen.

Själv ska jag äta julbord på vippen i morgon kväll och om någon är sugen och inte har bokat finns det nog några platser kvar. Ring kansliet och kolla!

**********

Har diskuterat lite angående Åkers situation under säsongen. Det verkar vara lite rörigt i föreningen, snällt sagt. Känslan jag har är att sedan sammanslagningen till Åker/Strängnäs har det endast gått utför för Åker. Det blev nog inte som man tänkt sig. Eller så tar det bara tid innan allt som man arbetar för har satt sig så att säga. Framtiden lär utvisa.

Att Niklas Jönsson fick 12 matchers avstängning för crosscheckingen mot Korduner i Åkers match mot Vallentuna känns väldigt mycket i överkant. I alla fall om man dömer från filmen jag länkat till tidigare. Det var absolut inte snyggt men 12 matcher är ett oerhört hårt straff. Fjärde hårdaste straffet genom tiderna om Åker spelat i Elitserien eller Allsvenskan har jag för mig. Jag antar att en överklagan är inlämnad.

**********

Att förvalta en 1000-lapp


Får bli en dubbel där jag litar på att Huddinge vinner sin bortamatch mot Järfälla och att turbulensen i Åker sätter spår i spelet.

Järfälla – Huddinge 2 (1,55) Här får jag lita på att Huddinge, trots att man inte har något att spela för verkligen vill vinna. Då gör man det. Järfälla känns inte heta just nu.
Väsby – Åker 1 (2,00) Åker kämpade och slet mot Nacka och det gav resultat. Men orkar laget igen? Nje tror inte det.

Totalt odds: 3,10 x 200:- Ev utdelning: 620:- Kvar i kassan efter dagens spel: 1470:-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.