23 november, 2012

1990-klubben och ett nyförvärv + allettanlista


Som jag skrev i ett tidigare inlägg så blev Dick Lilja klar för Åker idag. Får se om det blir en bra offensiv värvning som jag tror att de hoppas på i Åker. Det finns i alla fall en bra chans att det blir så. Men frågan är väl fortfarande befogad. Är det inte försvaret som behöver förstärkas?

**********

Har roat mig med att göra i ordning den alletta som jag önskar och som känns mest trolig.

Från D-serien.


Kampen om sista platsen till allettan känns väldigt öppen. Två lag är klara och sen Huddinge som borde ta en tredjeplats i GS. Men vem blir 4:a?

1.  Nyköping

Motivation känns onödig.

2. Visby/Roma

Känns som att årets upplaga är snäppet bättre än i fjol. Eller kanske två snäpp? Framförallt försvaret har överraskat på mig. Trodde att den lagdelen skulle bli akilleshälen för V/R. Visserligen såg det inte bra ut när laget spelade i Nyköping och det kan vara så att när de stöter på bra motstånd hänger de inte med. Framtiden lär ge oss svaret.

3. Huddinge

Personligen ser jag Huddinge som ett av D-seriens två bästa lag i sina ljusa stunder. Men höga berg och djupa dalar passar in på detta unga Huddinge. Men till allettan ska de, och det borde faktiskt varit klart redan nu, men dalarna har varit fler än jag trodde.

4. Åker

Jag vill att våra närmaste grannar (?) ska ta sig vidare till allettan. Dels för att det brukar dra några extra besökare till Rosvalla och dels för att det oftast blir väldigt underhållande matcher mot dem. Men jag är faktiskt lite orolig för att det kan skita sig för brukslaget. Svåra matcher väntar i Visby/Roma, Nyköping, Wings och Vallentuna. Tufft och viktigt för Hedlund och Co att INTE förlora sina två näst kommande hemmamatcher.

Från C-serien.


Grymt jämnt för tillfället när vi snackar top 4. Endast Huddik är klara i praktiken. Övriga lag (Surahammar, Enköping, Falun och Lindlöven) slåss om tre platser. En poäng skiljer lagen åt i skrivande stund. Härlig avslutning.

1. Huddiksvall

De känns klara och är nog i alla fall på pappret det bästa och jämnaste laget från C-serien, även om andra lag kanske har högre toppar. Fast jag tycker att laget ändå känns sämre än i fjol och då slutade laget på en fjärdeplats i allettan mellan.

2. Lindlöven

Jag och Acke (Ringström) har redan lovat att ses i allettan och jag tror och hoppas att det blir så. Lindlöven är ett lag med en hel del offensiv kraft. Niklas Nooni, Kristian Flygar och Patrik Säfström kommer skapa en hel del oreda i de flesta försvar. Spännande lag med en bra blandning av ungt och gammalt. Kanske lite ojämna.


3. Falu IF

Oscar Jernström. Räcker så väl?

4. Jämnt skägg mellan Sura och ESK men valet faller på Sura.

Tycker att Enköping har det bättre laget på pappret men Sura är inte ofarligt på långa vägar. Lägg till att NH alltid har svårt för Sura och jag tror att jag har ett av mina värsta NH minnen från just ett möte med Surahammar. Men Enköping känns som en hetare aspirant på en av topp 4 platserna.

**********

Nyköpings Hockey har nu lanserat 1990-klubben

Ett sätt att stödja klubben i ditt hjärta. Läs mer på http://www.nykopingshockey.se/1990-klubben

**********

Snart dags att lämna över serieledningen till Visby/Roma. Men vi tar tillbaka den vid senare tillfälle.

På återseende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.