07 september, 2012

En liten pinne inför Skövde


Hällde precis upp en lite wirre. Försöker mota Olle vid grinn som man brukar säga. En dunderförkylning knackar på dörren och jag verkar ha lämnat dörren åtminstone lite på glänt.

I kväll är det generalrepetition. Sista träningsmatchen före premiären mot Väsby på onsdag, då ett antal sponsorer bjuder på entrén och jag hoppas på storpublik. En liten tanke som slog mig, vad händer med klacken nu? Den som förra säsongen återuppstod från de döda och stundtals var riktigt bra. Jag hoppas att den fortfarande lever och kommer att göra matchupplevelsen för gemeneman till en trevlig och uppskattad tillställning. Kanske redan på onsdag?

NH Support är som vanligt ute och reser, så även denna fredagkväll. Skövde är deras mål och om vi har tur rapporterar de på twitter hur Lindholm, Bjur och de andra grabbarna sköter sig i kväll. Ni som har twitter hittar NH Support på @NHSupport, ni andra kan kolla in bloggen för jag retweetar det som skrivs på twitter från Skövde. Om en kvart startar genrepet.

Skövde - Nyköpings Hockey 5-2 (1-1, 2-1, 2-0)      Slut!

Matchen är igång och Skövde tar ledningen med 1-0 efter 3.17
10.30 PP NH
Berg Kvitterar i PP efter 12.28
PP Skövde (Inget mål i PP)
Slut på första perioden. Skotten 11 - 8

Andra igång
Stolpskott av Skövde
Petter tar en tur från egen zon och missar precis målet.
PP NH 23.10
 1-2 Mozart Tid: 23.50
Niklas Lehmann åker på 2+10 efter 25.47
Lindlöf nära att göra 3-1 i BP
27.53 Petter 2min. Nytt BP för NH
2-2 i PP efter 29.16
Nytt PP för NH efter 32.31
Skövde fulltaligt
Mozart utvisad efter 38.41
39.36 Straff för Skövde
Mål på straffen!
Andra slut. Skotten : 6-6

Nu drar 3dje igång strax!
Något helt annat: missa inte lokalsporten.se där Fredrik Johansson och Lindholm är gäster.
Skövde börjar i PP
NH spelar med 5 gubbar
45.52 är det nära att Skövde ökar på ledningen men J. Svensson räddar
PP för NH efter 46.40
Skövde fulltaligt. Dåligt PP av NH
Adam Thim utvisad efter 51.24
Inget mål för Skövde i PP
Axbom 2 min. Nytt Boxplat mao
NH 5 spelare
Tid 57.39
Timeout NH 1.43 kvar
Svensson ut och Skövde gör mål direkt. 4-2
Svensson ut igen och Skövde gör mål. 5-2
Matchen slut och Skövde vinner med 5-2
Skotten i sista 12 - 3 ?
Vi tackar NH Support för rapporteringen och jag uppmanar alla att bli medlemmar i NH Support. Gör det enklast genom att besöka NH Support-disken under våra hemma matcher.

/Over And Out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.