09 augusti, 2012

Så här slutar grundserien...Plats 9


1.
2.
3. Wings
4. Huddinge
-----------------------------------------------
5.
6. Väsby
7. Järfälla
8. Vallentuna
9. Botkyrka

10. Nacka

Botkyrka tippar jag på en nionde plats. En liten chansning då jag är ganska osäker på en del spelare i laget. Men som vanligt satsar Botkyrka på unga spelare. Den i dagsläget äldste spelaren är lagkaptenen JohanEriksson som också var med att spela ner Botkyrka i tvåan. Han är hela 25 bast och de flesta spelare i Botkyrka är födda på 90 talet. Ungt som sagt var.

De två målvakterna är inte heller några rutinerade pjäser. MaximilianStenmark och Martin Sophy kommer att få slåss om att ta förstaspaden. Vem som tar den är jag högst osäker på men jag tror inte att målvaktssidan är Botkyrkas starkaste lagdel.

Backsidan är inte komplett ännu och om jag inte ska få fel i att tippa Botkyrka i botten av tabellen måste man få in några rutinerade pjäser. Samtliga backar spelade förra säsongen i tvåan och jag skall erkänna att den enda backen jag sett av dessa är Markus Hebrant. Inte något superlöfte men en skaplig back. Han var också den poängmässigt bästa backen förra säsongen i Botkyrka. Här är Botkyrkas absolut svagaste lagdel.

På forwardssidan finns några bra lirare, inte så värst många dock. Jag tänker framförallt på bröderna Stråhle. Kevin och David. De två hade Nyköping problem att hålla koll på förra sejouren när Botkyrka spelade i ettan och förra säsongen gjorde tvillingarna 130 poäng tillsammans. Man har även värvat in Niclas Sörensen från Nynäshamn. Han är en skaplig spelare på Div1 nivå men det räcker inte. Nu ska säkert några spelare till ansluta innan truppen är komplett men det ser inte så värst lovande ut för Botkyrka i dagsläget. En kall jävla islada har man i alla fall. Där kommer jag få problem nästa säsong men det ska inte stoppa mig, och jag har svårt att se hur Botkyrka ska kunna stoppa Nyköping.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.