01 augusti, 2012

Nu blickar vi framåt!


Ispremiären om några dagar, på måndag kl 17.00 blir första målet.  Första träningsmatchen är på bortais den 12:e i Mariestad. Två dagar senare är det årsmöte. För en gångs skull är jag lite förväntansfull inför mötet.  Den där klumpen i magen som brukade infinna sig när det närmade sig är mindre än den normalt. Att Nyköpings Hockey fortfarande har en ansträngd ekonomi är ju ingen nyhet men det blåser positivare vindar från rosvalla än det gjort på mycket mycket länge. Året 2010/11 gjorde klubben en vinst på ca 300.000:- om jag inte minns helt galet, det ska bli spännande att läsa ekonomirapporten från föregående säsong och jag lär återkomma i ärendet.

**********

Första träningsmatchen på hemmais är mot IFK Kumla fredagen den 17:e. Ett lite extra intressant möte med tanke på silly ryktena med Planeby och Jensen i huvudrollerna. Hur som helst är det alltid lite extra spännande att se laget för fösta gången. För den som inte vill vänta tills den 17:e såg jag att NH Support ordnar med en buss till Mariestad. Kolla in deras hemsida för mer info. www.nhsupport.se 

***********

Ett ”hemmahos” reportage som jag verkligen kan rekommendera finns på www.lokalsporten.se Kim Ericsson levererar som vanligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.