26 juli, 2012

Så här slutar grundserien...Plats 3

1.
2.
3. Wings

4.
-----------------------------------------------
5.
6.
7. Järfälla
8. Vallentuna
9.
10.


Wings imponerade på mig stora delar av fjolåret. Utan den sjukt dåliga inledingen hade de troligen vunnit serien. Från omgång 14 och framåt var Wings otroligt starka. Och till sist var de endast 5 ynka poäng från seriesegern. I år tror jag att det kan bli något liknande. Hade inte backsidan fortfarande varit lite osäker och orutinerad hade de nog varit med och nosat allra högst upp i GS sluttabell. På anfallssidan ser det onekligen väldigt bra ut.

Wings har ju lånat målvakter från bland annat Almtuna och AIK hej vilt. Inte mindre än 7 målvakter avverkades i truppen förra säsongen. Med mestadels bra resultat skall tilläggas. I år har man en målvakt inlånad från Örebro. Henrik Lundberg kommer med största sannolikhet bli förste keeper så länge han inte blir tillbakakallad dvs. Wings och dess målvakter……

Backsidan är än så länge betydligt sämre än i fjol. MagnusSvanberg är ju kvar och det är en viktig kugge i Wings försvaret. Lika så DavidCenterbäck, en back som jag alltid gillat. Rejäl i sitt spel och bra i alla zonerna. Men än så länge har man inte fått rutinerade Sami Pitkänens signatur på pappret. Det ryktas om att han väljer mellan Wings, Väsby eller hyllan. Vi lär snart få svaret skulle jag tro. Tyvärr för Wings har Per Svensson lämnat för spel i Almtuna. Ett tungt tapp och det är en back som jag vet att Nyköping försökt få till sig tidigare, men inte lyckats med.

Forwards som förlängt i Wings som är av betydelse är Mikael Jedland, Oskar Kjellberg, Andreas Öhrn och Patrik Gozzi. Den sistnämnde var Nyköping intresserad av ett tag under silly season men det hela rann ut i sanden och Gozzi bestämde sig för att stanna i Wings. William Kivistö Larsson har återvänt efter en sejour i Danmark och senast i Halmstad. En välkommen återkomst av supportrarna. Ett annat intressant namn som kommer lira i flygplanslaget är Sebastian Persson som förra året var kapten i Djurgårdens J20 lag. En elitseriematch står han antecknad för och det är alltid spännande att se hur juniorerna klarar sig på Div1 nivå.
Jag tycker att Wings forwardsuppsättning ser betydligt  bättre ut än i fjol men försvaret klart sämre.  Målvaktssidan är svår att uppskatta som vanligt i Wings. Men jag har svårt att se Lundberg vara bättre än till exempel Hamberg och Reideborn var i fjol. Men en tredjeplats blir det i GS för Wings. Var så säkra.

Mitt värsta minne från mötena med Wings förra säsongen var det sista mötet i allettan. NH Support hade en full buss med glada?supporters med sig. Men NH torskade och hemresan blev aningen dystrare än vad många hade väntat sig. Jag inkluderad.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.