20 juni, 2012

Sista chansen – ta den!


Jag syftar på möjligheten att köpa årskortet till rabatterat pris. 1990:- kostar det om du köper kortet i morgon, därefter får man betala 2750:- för kortet. Läs mer på nykopingshockey.se om vad som ingår i priset.

**********

Min tipsare från Gotland (tror jag) hörde av sig igen och beklagade att han haft fel när det gäller Despotovic. Han hade pusslat och lagt ena kantbiten på fel ställe och fått Despotovic på Andreas Gröndahls plats. En nästan lika bra eller kanske rent av bättre värvning?  Men vem vet, han kanske får rätt trots allt, Despotovic är ju ännu klubblös men det finns rykten som placerar honom i Mörrum. Snart får vi nog svaret.

**********

Tobias Tschöp med över 170 allsvenska matcher på meritlistan och som förra säsongen mäktade med 29 poäng i Huddingetröjan väljer att trappa ner i Div2. MB Hockey blir nästa klubbadress för 28-åringen. Lite konstigt klubbval om jag får säga mitt. Han är en väldigt duktig spelare som är på tok för bra för Div2, enda sättet jag får ihop den ekvationen är att Tobias inte vill/kan lägga ner den tiden som kräves för att han ska spela i Div1.

**********

Södermanlands Nyheter skvallrar om att en kanadensisk spelare finns på NHs radar. Dock är det inte ett superhett spår. Enligt min EP scouting skulle det vara en riktigt spännande värvning om den skulle gå i lås. Tyler Mosienko är spelaren som nämns. Han har bland annat 53 matcher i AHL som främsta merit. Han har även spelat i tyska högsta-ligan och förra säsongen var han i Asia-league.

NH hoppas fortfarande på Markus Waldehagen, dock verkar Markus ha svårt att bestämma sitt fortsatta hockeyöde. Men om vi låstas att båda dessa herrar skulle bli Nyköpingsspelare nästa säsong ser det ljust ut. Dock tror jag inte mycket på Håkansson spåret. Att han skulle vara aktuell för comeback till eller under nästa säsong. De chanserna är nog relativt små, men hoppet är det sista som överger en.

**********

Avslutar med att önska alla läsare en riktigt glad midsommar.

/Köp  säsongskort och spara 760:-

2 kommentarer:

  1. Nu har det i varjefall börjat komma lite hockey relaterat tjat/skvaller på Waldehagens twitter, bla med en Martin Hellgren Asplöven HC

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.