09 juni, 2012

Klubbchef och säsongskort


Det är kavlugnt på hockeyfronten i Nyköping. Fast det är bara utåt sett, för bakom kulisserna är det full aktivitet. Det är nu officiellt att Nyköping har gjort klart med en klubbchef. Något som måste anses vara positivt. Ett steg i rätt riktning, mot allsvenskan alltså. Vem han är har jag ingen aning om. Men jag väntar med spänning på ett namn.

**********

Skatteverket har ju som de flesta känner till börjat betala tillbaks pengarna som de är skyldiga oss skattebetalare. Mitt råd till dig som läser här är att investera dessa i ett årskort. Köper du kortet innan midsommartjänar du som bekant 760: - det är väl en bra investering? (vore skönt om det slapp bli massa tårar i kommentatorsfältet att jag inte fått mina pengar på grund av min arbetsgivare inte skött sitt jobb….. )

Jag har pratad med en del supporters som brukar ha säsongskort och flertalet av dessa säger att de väntar på hur laget kommer se ut innan de slår till på kortet. Lite konstigt om du frågar mig. Jag är fullt övertygad om att dessa kommer att sitta på läktaren under kommande säsong oavsett hur truppen ser ut. Bara att slå till.

**********

Nyköpings Hockeys ordförande Johan Wirf flaggar i tidningen om att han vill sitta kvar på posten minst en säsong till. Vore oerhört bra om det blir så. Och i ärlighetens namn är det väl inget som tyder på att det inte ska bli så? Trots rykten tidigare under våren att Johan valt att hoppa av styrelsen. Konstigt med alla rykten runt hockeyn i Nyköping.

Årsmötet kommer att hållas tisdagen den 14 augusti.

**********

Waldehagen är inte avskriven. Om jag har förstått det hela rätt så har han fler kontraktförslag att ta ställning till. Asplöven vill gärna ha tillbaka honom. Plus att någon klubb till har visat sitt intresse. Bara att hoppas att Marcus gör rätt i sitt val.

**********

Avslutar med lite Åker. De skall ha en bekant spelare på sin silly-radar. Tobias Tschöp som spelat i Huddinge de fyra senaste säsongerna. En duktig spelare men hur pass ”nära” de är varandra står skrivet i stjärnorna.

/Tack för säsongskortet skatteverket

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.