31 maj, 2012

Lehmann, en stor värvning


Som rubriken antyder så är det en stor värvning, på flera sätt. Att Niclas mäter hela 192 cm över havet gör värvningen stor. Lehmann är en värvning som matchar den röda linjen rakt av. En stark och kraftfull spelare som kan gå som center eller ytterforward.  Det i sin tur gör värvningen stor.

Jag tror att det blev ett antal svordomar kring hockeysupporters i Huddinge. Självklart svider det lite extra när en spelare går till en av huvud konkurrenterna, det är aldrig kul.

Personligen hade jag ögonen på Niclas redan för två säsonger sedan när han lirade i Nynäshamn. En riktigt bra spelare som stack ut när han var på isen. Han hade dock lite problem med skridskoåkningen, något som han redan förra säsongen hade förbättrat avsevärt. Och enligt säkra källor har han tränat stenhårt på att förbättra allt som kan gynna Niclas på hockeyrinken.

Jag skulle inte bli förvånad om han tar en ytterroll i andra femman. En bra värvning helt enkelt.

/Nöjd

3 kommentarer:

  1. Jag är tyvärr inte lika positivt övertygad som dig. Har aldrig ens lagt märke till Lehmann. Nä, NH måste få ib två riktiga toppfotwards om det ska bli en rolig säsong.
    /matte

    SvaraRadera
  2. Håller med in med Pajen Persson!!! Woooo

    SvaraRadera
  3. Jag är ganska säker på att vi kommer få ut mycket av Lehmann. Enligt vänner i AIKs organisation så skulle Lehmann lätt varit i HA om det inte vore för skadebekymmer han haft. Nu skall han gått ner massor i vikt för att få upp farten på skridskorna och movivationen finns definitivt. Så jag tror att det var en väldigt smart värvning av Nyköping, två års kontraktet kommer visa sig vara ett klipp.

    /Räkan

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.