06 april, 2012

Silly i påsktider


Tack vare Crippas förlängning i går så kommer jag sova betydligt bättre än jag hade behövt göra om han valt att vänta och därmed ge oss supporter en helg i ovisshetens tecken. Att Lindholms namnteckning var viktig är inte någon direkt överdrift. Även om Crippa inte kommer att bli förstecenter (tuff konkurrens med tex Bröms i laget.) jag tyckte faktiskt att det blev betydligt bättre med Bröms, Bjuhr och Mozart som förstalina i mötet med Krif. Håkansson, Lindholm och Rickmo i all ära men det blev bättre med den förstnämnde formationen. Om den kedjan ska förbli intakt så saknas Mozarts namnteckning. Om jag tror att den kommer? Tveksamt. Självklart hoppas jag att den kommer men magkänslan säger att det är 50/50.



Nu blev ju också Norberg klar igår. Bra! Det blev en ordentlig skillnad när han var med igen efter skadan han drog på sig i slutet av allettan. Då ser ju backbesättningen bra ut. Riktigt bra faktiskt. Som det verkar så blir det inte någon Acke i nästa års trupp. Det tycker jag iofs är lite konstigt. Acke gör sällan en dålig match och ger alltid 100% i varje moment. Åkers nästa för honom? Skulle nog passa bra där med sina defensiva egenskaper.



På tal om Åker. Joakim Hedlund ryktas vara på väg åt det hållet. Det är något som jag verkligen ogillar. Men jag hoppas att sportgruppen i Nyköping lägger sig i där och ser till att ”Pebben” kommer hem. Det är ett krav från mig.



Nu ska jag titta lite i påskägget och njuta av ledigheten. Vem vet kanske det blir ett inlägg till lite senare under helgen.



/Ordbajsaren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.